The village girl in the BIG city - Reisverslag uit Leytonstone, Verenigd Koninkrijk van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu The village girl in the BIG city - Reisverslag uit Leytonstone, Verenigd Koninkrijk van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu

The village girl in the BIG city

Door: Vercoulen

Blijf op de hoogte en volg Jacky

29 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Leytonstone

Hier is weer een nieuwe blog, sorry dat ik jullie zo lang heb moeten laten wachten.
Sinds zondag 9 augustus ben ik verhuist naar mijn nieuwe kamer. Helaas heeft het tot en met vrijdag geduurd dat ik weer wifi had. Dan merk je pas hoe erg je gewend bent aan de technologie.
Die week waren we nog maar met 2 in het huis, zaterdag zijn de rest van mijn huisgenoten ingehuist.
Het is leuk om te zien hoeveel nationaliteiten er in een huis kunnen wonen. Iedereen heeft een andere afkomst, de afkomsten zijn Australie, Spanje, Bulgarije en Pakistan. Iedereen heeft ook zijn eigen tradities en gewoontes.

Vrijdag zijn we met een aantal collegas de pub in gegaan, dit feest ging door tot in de late uurtjes. Het is hier gebruikelijk om op vrijdag na het werk rechtstreeks de pub in te duiken.
Zondag 16 augustus heb ik Marion en Kim (mijn tante en nichtje) in London verwelkomt. We hebben de stad voor een groot gedeelte ontdekt, waaronder de Big Ben, Buckingham Palace, Hyde Park, Paddington, Nothing Hill enz. Natuurlijk zijn we ook weer voor verrassingen komen staan, maar dat maakt het juist leuk.
De dag hebben we afgesloten bij het mexicaans restaurant Wahaca op Liverpool Street.

Mijn stage organiseerd elke maand een leuk uitje. Deze maand was het een Rounders Tournament. Je kunt het vergelijken met softbal. Direct na het werk zijn we naar de bestemming gegaan en rond half 10 was ik weer terug. Zo leer je teminste ook je collega's een beetje beter kennen.

Op zaterdag 22 augustus ben ik naar het event NL Boattrip geweest dit was vanaf 12.30 tot ....... Het was die dag 30 graden, dit verwacht je niet in Engeland, zonnebrand zou niet overbodig zijn geweest. De Boattrip kwam langs alle highlights van London over via de Thames. Eerst een welkomsdrankje en nog een drankje en nog een, zoals Nederlanders dat wel gewend zijn. Na de Boattrip ben ik nog met een aantal Nederlanders gezellig wat gaan eten. En toen was iedereen op, door de zon en de drank.

Zoals gebruikelijk zijn we gisteren met een aantal collegas weer de pub gaan opzoeken. Aangezien dat ik waarschijnlijk een griepje heb opgelopen ben ik eerder naar huis gegaan. Vandaag nog wat meer uitzieken en studeren en de gewoonlijke huishoudenlijke klusjes doen. Helaas kom je hier niet onderuit.
Morgen gaan we met een aantal stagiaires en collegas naar Notting Hill Carnival. Ben benieuwd, ze zeggen dat het vergelijkbaar is met Caribean en Rio de Janeiro. Maandag ben ik vrij van stage, het is hier een nationale feestdag, oftewel een Bank Holiday.
Waarschijnlijk zal ik dan ook weer op de benen zijn, maar dat horen jullie in mijn volgende blog weer.

Hoe is het daar nog in Nederland? Nog lekker aan het genieten van het weer? (laat gerust een berichtje achter)

Tot de volgende keer!

  • 03 September 2015 - 10:04

    Tante Wilma:

    Hallo Jacky,

    Leuk om je weer te volgen hier wat je daar allemaal doet en nog gaat doen de komende maanden.
    Mooi huis waar je woont zeg.
    Je hebt al verschillende dingen gedaan zo te zien op de foto's.
    Ik was gisteren bij jullie thuis.
    Het terras is mooi geworden, ze hebben hard gewerkt en heel wat (warmte) zweetdruppels laten vallen met de tegels leggen. ( ook Thomas).
    Tot snel bij het volgende verhaal.
    Succes verder met je stage.

    Groetjes Wilma en Michael

  • 14 September 2015 - 13:29

    Els&Tony Kox:

    Hoi Jacky,wat leuk dat je het zo naar je zin hebt je blijft toch niet daar wonen he.
    Het is zeker erg gezellig in zo"n pub, hoe smaakt dat donkere bier eigenlijk.
    Jacky geniet er maar van en heel veel groetjes van Els en Tony je weet wel die volleybal vriend van je vader Doeiii.

  • 14 September 2015 - 22:00

    Opa En Mariet:

    Hallo Jacky,

    We moeten toch is even wat sturen op je site.
    Hadden je laatst al even gesproken via skype.
    Afgelopen weekend had je even bezoek gehad van Thomas, en over een kleine week komen je Pap en Mam.
    Geniet er maar lekker van en tot snel.

    Groetjes Opa en Mariet.

  • 15 September 2015 - 19:02

    Tante Wilma:

    Hallo Jacky,

    Hier ben ik weer.
    Effe weer wat laten horen van mij.
    Alles nog goed,ik denk het toch.
    Zo te zien en van van horen.
    Ik blijf op de hoogte, leuk he.
    De tijd vliegt zo vlug voorbij.
    Succes met jou Stage.

    Groetjes Wilma

  • 23 September 2015 - 20:47

    Marianne:

    hoi meid .pap mam goed aan gekomen . maak er een leuke week van . ik hoor wel als ze terug kommen hoe het er was wij hebben al twee dagen niet al te best weer .maar vanaf vrijdag wordt het beter . heelveel groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Leytonstone

Jacky

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 45214

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 December 2016

Studeren in het buitenland

03 Augustus 2015 - 23 Januari 2016

Buitenlandse Stage London

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Buitenlandse stage Slovenie

11 Juli 2011 - 08 Oktober 2011

Buitenlandse Stage

Landen bezocht: