El tiempo pasa pero siempre "De Madrid al cielo!" - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu El tiempo pasa pero siempre "De Madrid al cielo!" - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu

El tiempo pasa pero siempre "De Madrid al cielo!"

Door: Jacky

Blijf op de hoogte en volg Jacky

15 December 2016 | Spanje, Madrid

Hola chicos!

Zoals belooft hier mijn avontuur van de afgelopen maand. De maand oktober is zeer snel gegaan en we zijn in november beland. Deze maand heeft in Spanje zeer veel vrije dagen op de universiteiten, omdat er veel feestdagen zijn. Natuurlijk beter voor ons als student, maar hier tegenover staat dat je geen herfstvakantie hebt.

Op donderdag 3 november heb ik mijn lieve vriendinnetjes Esther en Lieke en mijn zusje met haar vriend mogen verwelkomen. Helaas duurde het een hele tijd op het vliegveld, maar ach het was de moeite waard. Die avond hebben we samen uitgegeten in een 50’s Amerikaans restaurant. (hierbij kun je denken aan de film Grease) Vrijdag 4 november ben ik overdag met Michelle en Rob op pad geweest en heb ze de high-lights van Madrid laten zien. Daarna moest ik even naar school en ben ik avonds met Esther en Lieke heerlijk gaan uiteten en geweest stappen in Kapital. Zaterdag heb ik de gehele dag met Esther en Lieke ook door de stad gebanjerd in alle waterplassen, natuurlijk moet het net zo hard regenen als je bezoek hebt…. Op zondag ochtend moesten ik alweer afscheid nemen van Esther en Lieke want ze gingen alweer terug naar huis. Die dag ben ik op pad geweest met Michelle en Rob toen heb ik ze weer andere dingen mogen laten zien en zijn die avond naar de Icebar geweest. Je vraagt je vast af: waarom? Nou gewoon omdat het kan! Maandag avond hebben we nog heerlijk samen gegeten en dinsdag vertrokken hun ook alweer naar Nederland.

Mijn laatste tripje naar een gebied in Spanje was naar Andalucia. Deze trip heb ik gemaakt met mijn lieve huisgenootjes we hadden een auto gehuurd en rara wie was de bestuurder? IK! Op donderdag 10 november hebben we de auto opgehaald en zijn meteen naar Granada gecrost (dit ligt maar 420 km verderop). Die avond kwamen we laat in het verblijf aan, we hebben snel wat gegeten en gaan slapen. De ochtend zijn we vroeg opgestaan en hebben de hele stad bezichtigd. Maar natuurlijk blijft het bekendste de Alhambra, dit is een zeer indrukwekkend gebouw. Maar naar mijn mening is de buitenkant indrukwekkender dan de binnenkant. Ook moet je van te voren een ticket kopen, anders kom je hier niet binnen. (alleen de gratis delen mag je bezoeken) Vanuit Granada zijn we in de late middag richting Malaga vertrokken. We hebben hier gezellig samen gegeten en gerelaxt naar al die kilometers. Op zaterdag hebben we uitgebreid Malaga kunnen bezoeken en heerlijk van het strand kunnen genieten. Helaas was het seizoen voor te zwemmen net 2 weken geleden afgelopen. Malaga is een zeer mooie stad en bied ook zeer veel mogelijkheden, het is een paradijs om te wonen lijkt me. Die avond zijn we naar Sevilla gereisd, het grappige was dat we een Airbnb hadden midden in het centrum. Veel van de straten zijn heel erg smal voor met een auto te komen, maar goed dat ik al een aantal jaren rijervaring heb hahaha. Na uiteindelijk een parkeerplek te hebben gevonden en ingecheckt bij de eigenaar zijn we de stad gaan verkennen en het uitgaansleven. Zondag was alweer onze laatste dag, we hebben alles in Sevilla gezien. Sevilla staat ook bekend om de paarden ingespannen voor de koetsen. Natuurlijk als een echte toerist hebben we dit ook gedaan! Uiteindelijk hebben we nog een flamenco (dans) gezien midden op straat helemaal gratis. Dit was een hele mooie ervaring en weer een deel van de cultuur leren kennen. Helaas zat het er weer op en zijn we weer vanuit Sevilla naar Madrid gereisd met ons Fiatje.

Het weekend erna kwam dan eindelijk mijn vriend! =) Donderdags hebben we lekker uitgegeten bij een Zuid-Amerikaans restaurant. Vrijdag 18 november zijn we naar het stadion Santiago Bernabéu van Real Madrid geweest. Dit is een zeer groot stadium met heel veel historie. Helaas moest ik weer voor een aantal uur naar school. Daarna zijn we gaan eten bij een Braziliaans restaurant, hier was alles all-inclusive. We hebben heerlijk gegeten. Op zaterdag heb ik Thomas alle high-lights laten zien in de stad. Zondags hebben we nog lekker rustig aan gedaan en samen met een huisgenootje uitgegeten. Die maandag heb ik Thomas naar het vliegveld gebracht, want hij ging weer naar huis.

Het laatste weekend van november kwam Sorcha, een vriendin van de Avans Hogeschool die ook studeert in Spanje, op bezoek. We hebben samen het koninklijk paleis bezocht en alle highlights in de stad. Ook zijn we nog met een aantal vrienden naar de kerstmarkt geweest in Plaza Mayor. Echter viel deze tegen en zijn we wat gaan drinken. Helaas vertrok Sorcha eerder dan gepland door een hoop ellende in mijn appartement.

Toen werd het in eens december en de dagen vliegen voorbij, deadlines komen eraan en tentamens komen in zicht. Op de zaterdag 3 december ben ik samen met huisgenootjes en een vriendin naar de open dag van het Spaanse parlement geweest. Dit is zeer interessant en leuk om te zien, het is maar een keer in het jaar dat je hier naar binnen kunt! Verder hebben we niet meer veel anders gedaan dan studeren en deadlines halen. Op dinsdag 6 december hebben we met het huis surprise avond gehouden het was zeer grappig. Niet veel nationaliteiten weten wat dit inhoudt, maar wij Nederlanders wel. Het weekend van 10 en 11 december heb ik me opgesloten in mijn kamer om te studeren. Vanaf 12 december tot 16 december is de tentamenweek. Vandaag had ik mijn laatste tentamen en nu moet ik afwachten wat mijn resultaten zijn. Deze krijgen we in januari en dan zien we wel of er een herkansing is.

De komende dagen ga ik nog een lichtjestour door de stad doen, dingen bezoeken die ik nog niet bezocht heb, genieten van de laatste dagen en inpakken om naar huis te gaan. De tijd is zo snel voorbij gegaan dat ik het op dit moment nog niet kan beseffen dat ik alweer naar huis ga.

Daarom zou ik willen zeggen tot heeel erg snel! En bedankt voor het lezen van mijn blogs en ik hoop dat je hebt genoten van mijn ervaring in Madrid. "De Madrid al cielo"

Hasta luego y pronto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacky

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 1867
Totaal aantal bezoekers 45231

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 December 2016

Studeren in het buitenland

03 Augustus 2015 - 23 Januari 2016

Buitenlandse Stage London

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Buitenlandse stage Slovenie

11 Juli 2011 - 08 Oktober 2011

Buitenlandse Stage

Landen bezocht: