Christmas is coming to town - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu Christmas is coming to town - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu

Christmas is coming to town

Blijf op de hoogte en volg Jacky

08 December 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello everyone,

Dit wordt mijn laatste blog voor de kerstvakantie.
Op vrijdat 13 november zijn mijn vriendinnen gearriveerd in London. Helaas moest ik die vrijdag wel naar stage. Na stage ben ik direct naar hun gereisd en hebben we lekker uitgegeten in Soho en zijn savonds naar een geweldige silent disco in the Shard geweest. (dit is het hoogste gebouw in London) Het uitzicht was echt super mooi en gelukkig was de lucht helder.
De zaterdag zijn we naar het Natural History Museum geweest, hier is de film "A night at the Museum 2" opgenomen. Wat een gigantische dinosaurussen staan hier en dat voor een gratis entree. Daarna hebben we middag gegeten bij Hummus Bros een bekende zaak die alles heeft wat betreft hummus en falafel. Toen natuurlijk nog naar de M&M shop geweest voor alle liefhebbers en uiteindelijk lekker Engels in de pub/bar ingedoken. Savonds hebben we lekker spaanse tapas gegeten bij Pix pinchos.
Zondag was alweer de laatste dag dat hun in London waren, we zijn naar Camden market geweest en vervolgens bij nothing hill bij Jamie Oliver gaan uiteten. Natuurlijk moet je dit ook hebben gedaan als je in London bent geweest. Helaas moest ik tegen een uur of 5 afscheidnemen.

Het weekend erna zijn we ouderwets op vrijdag weer de pub ingeweest, nu omdat mijn collega en lunchmaatje het bedrijf ging verlaten. Het is natuurlijk jammer want je hebt elkaar wel leren kennen. De zaterdag heb ik lekker rustig aan gedaan, aangezien het geld de afgelopen 4 weken er nogal doorheen is gegaan. De zondag ben ik met een aantal Nederlandse vrienden die ik hier heb leren kennen naar een echte Engelse High Tea geweest in het Milenium Hotel op Bond street. Als je het doet doe het dan ook meteen goed, laten we maar zeggen! Dit is ook zoiets dat je moet hebben gedaan als je in London hebt gezeten.

Het laatste weekend van November zijn we vrijgda weer zoals gewoonlijk de pub in geweest en nogal lang blijven hangen. Op zaterdag ben ik naar de Southbank kerstmarkt geweest met de Nederlandse vrienden. Echter viel deze nogal tegen, er werd veel voor geadverteerd. Dus hadden we er andere bedenkingen bij. Dus toen de kerstmarkt niet veel soeps was zijn we een cafe ingedoken. Uiteindelijk ben ik met Nienke en Koen nog gaan uiteten bij een Italiaan in Bethnal Green. Vervolgens gingen hun naar een Chessboxing event hier wordt geschaakt en gebokst een super rare combinatie. De zondag ben ik met collega's naar de film "The Hunger Games 4" geweest. De bioscopen hier zijn niet te vergelijken met die bij ons. Je krijgt ook 2 tot 3 keer de hoeveelheid popcorn of frisdrank. Vraag je een kleine cola krijg je nog 1 liter.

En afgelopen weekend ben ik met stagiaires naar WinterWonderland in Hyde park geweest. Hier wordt de gluhwein en bratwursten je om de oren gegooid. Toen we op de kerstmarkt aankwamen dachten we even dat we in Duitsland zaten en op een kermis. Je kunt het zo gek niet bedenken en het kan hier allemaal. Vervolgens zijn we naar kerstkadootjes gaan zoeken en hebben we wat gedronken. Toen zijn we verder gelopen naar St. Pancras station hier stond een kerstboom gemaakt van alleen maar Disney figuren. Super mooi om te zien.
Zondags ben ik gaan shoppen voor Christmas gifts :). Ik kan slecht met niets aankomen zetten als ik met de kerst terug kom toch?

Komend weekend is het laatste weekend voor de kerst dat ik hier ben dus ik zal nog even hard aan de slag moeten voor alle Christmas gifts te hebben. Maar dat zal wel goed komen.
Of ik kan natuurlijk ook als kerstman verkleed gaan er is dit weekend een Santacon, dit wil zeggen je meld je aan bij een event en gaat verkleed de gehele dag als kerstman door London lopen.

Misschien zie ik jullie binnenkort en anders vast nog wel zodra ik terug ben in januari.

Liefs vanuit London!

  • 11 December 2015 - 09:33

    Fenna:

    Ahhh Londen met kerst klinkt echt zo leuk en gezellig! Echt jammer dat ik het allemaal heb moeten missen, maar fijn dat je er zo van aan het genieten bent!

  • 12 December 2015 - 11:19

    Jacky Vercoulen:

    Ah fen! Vond het ook echt jammer, hopelijk zie ik je in de kerstvakantie :).
    Moeten we gewoon volgend jaar gaan kerstshoppen in London =D. Deal?

  • 22 Januari 2016 - 17:06

    Harriette En Herman:

    Hallo Jacky,

    Nog even een berichtje vanuit Velden.
    Een paar uurtjes nog op stage in Londen.
    Je hebt het maar weer gedaan, een half jaar van huis te zijn.
    Morgen weer fijn weer thuis in Velden/Venlo.
    Goeie terugreis en tot morgenvroeg.

    Groetjes H&H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Jacky

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 45268

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 December 2016

Studeren in het buitenland

03 Augustus 2015 - 23 Januari 2016

Buitenlandse Stage London

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Buitenlandse stage Slovenie

11 Juli 2011 - 08 Oktober 2011

Buitenlandse Stage

Landen bezocht: