Let’s be a tourist and explore LONDON! =) - Reisverslag uit Leytonstone, Verenigd Koninkrijk van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu Let’s be a tourist and explore LONDON! =) - Reisverslag uit Leytonstone, Verenigd Koninkrijk van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu

Let’s be a tourist and explore LONDON! =)

Door: Jacky

Blijf op de hoogte en volg Jacky

10 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Leytonstone

Time flies when you’re having fun. Mijn Londons leven was de afgelopen maand nogal druk. Elke dag van 8.30 tot 17.30 uur naar stage en zo maak je even 40 uur in de week. De weekenden zaten vaak ook vol gepropt vooral als je veel wilt zien en ontdekken.

Op 31 augustus was ik vrij vanwege de Late Summer Bank Holiday, die dag ben ik met een aantal andere stagiaires naar Notthing Hill Carnival geweest. De Carnival is totaal anders dan ik gewend ben, je kunt het vergelijken met het Caribbean Carnival zoals in Rio de Janeiro. Daarnaast hebben we nog andere delen van London ontdekt, zoals de wijken Bloomsbury, Russell Square, Covent Garden, King’s Cross, Holborn en nog meer maar dat kan ik me niet meer herinneren.

Het weekend erna op zaterdag 12 september kwam Thomas voor een dag op bezoek! Super lief, speciaal voor een dag. Heb er enorm van genoten ook al was het maar voor een dag. Het weer zat ook nog eens mee, we hebben de London Zoo bezocht en jaja we hebben onze familie ook weer eens gezien. S ’avonds hebben we lekker uitgegeten in Camden Town. Helaas moesten we om 4 uur S’ nachts op om de bus naar het vliegveld te redden. Heerlijk een vroege ochtend wandeling van 30 minuten om 4.30 uur in de ochtend.

Vrijdag 18 september heb ik mijn eerste assesment op stage gehad over geography oftewel topografie en ja hoor ik haalde de test met 100%. Net zoals vroeger. S’ avonds ben ik met collega’s uitgeweest in het centrum, maar natuurlijk eerst indrinken. We belandde in een gaybar (homobar), maar ach meiden onder elkaar en allemaal meezing nummers dat komt helemaal goed. Het duurde tot in de late uurtjes en was pas om 5.30 uur thuis.

Die zondag kwamen pap en mam al op bezoek, ik heb ze mogen verwelkomen in Stratford en heb ze begeleid naar het hotel. Toen een meteen mogen aansluiten aan het ontbijtbuffet, bofte ik even. En natuurlijk bijna een heel koffer vol met spullen voor mij! We zijn die dag naar Greenwich park, London Bridge, Tower Bridge, The Tower of London and The Gerkin (oftewel de dildo). Het leek wel zomer die dag. Hele mooie foto’s mogen maken. Op maandag heb ik met pap en mam uitgegeten bij een Turks restaurant. De dag erna ben ik direct vanuit het werk naar Stratford gegaan. Toen zijn we gaan uiteten bij een Indiër, echt een aanrader. Daarna zijn we nog even de pub ingedoken en hebben we nog kunnen genieten van het Engels voetbal. Op woensdag was een speciale dag dit was de trouwdag van pap en mam dus wilde we eigenlijk tapas gaan eten, helaas zaten alle tapasbars vol. Toen zijn we uit gaan eten bij The Real Greek, het was ook super lekker. Om de avond nog een specialer tintje te geven hebben we de SeeLondonByNightTour gedaan. Wat is London mooi S’avonds, stiekem wordt ik er toch een beetje verliefd op. De laatste avond heb ik bij hun in het hotel gegeten en de rugby wedstrijd New Zealand – Namibia gezien. Het stadion zat echter 100 meter verderop. Echt wat een sport is rugby en wat een wedstrijd. De vrijdag zijn pap en mam weer naar huis vertrokken. Het was een gezellige week die snel voorbij ging.

Another wonderful day in England, op zaterdag 26 september ben ik naar Brighton gegaan. Het is een stadje (tegenover London) aan de zuidkust van Engeland en maar een klein uur met de trein. Het heeft zijn charmes vooral bij mooi weer, kun je heerlijk aan het strand uitwaaien. Helaas was het een kiezelstrand. Eerst heb ik lekker aan het strand uitgewaaid in de zon, wederom weer heerlijk weer voor Engeland. Toen ben ik de pier gaan verkennen, het lijkt echt op zo’n Rollercoaster Tycoon attractiepark alleen dan op een pier. Verder is er niet veel bijzonders aan die pier. Nadat ik de pier wel had gezien ben ik naar de haven gegaan, deze was wel echt mooi. Het was zelfs heet voor Engelse begrippen. Vervolgens ben ik naar het centrum gelopen en daar nog het een en ander verkend. Toch blijf ik erbij dat London een mooiere stad is, maar je kunt ze niet met elkaar vergelijken. Uiteindelijk heb ik dik 15 kilometer gemaakt en dit voelde ik zondag wel.
Echter ben ik zondag toch nog op pad gegaan, in het Victoria & Albert Museum was het event “V&A Digital Design Weekend”. Er zaten zeer interessante dingen tussen, maar dit onderwerp is niet zeer interessant om in detail over te gaan schrijven.

Toen was het alweer oktober, de tijd vliegt je hier gewoon om de oren. Ik zit alweer dik twee maanden in London en ik heb nog niet eens alles gezien, ik hoop dat dit me lukt voordat ik definitief naar het kleine dorpje terug moet. Op 1 oktober was er een Nederlandse party in het centrum in een Nederlandse kroeg. Je krijgt er alle bieren uit Nederland, bitterballen, patatje oorlog en noem het maar op, helaas is het wel behoorlijk duur. Maar ik ga binnenkort er wel een broodje kroket eten, daar ben ik echt aan toe! Het was gezellig, maar de dag erna moest ik weer gewoon naar stage dus wilde het niet te laat maken. Aangezien dat ze de nacht-metro’s uit hebben gesteld, moet ik anders ontzettend lang reizen.

Vrijdag 2 oktober hadden we weer het maandelijkse uitje met stage, deze keer was het een Cavery. Cavery is een vleesbuffet met verschillende soorten vlees, groenten en aardappelen. S’ avonds zou ik eigenlijk na de Cavery nog naar een housewarming gaan, helaas zou ik dan meer aan het reizen zijn dan dat ik er kon zijn, dus heb ik dit helaas moeten cancelen.

Weer een nieuwe dag is aangebroken en het is weekend! Die zaterdag ben ik naar de portobello market in Notthing Hill geweest met mijn huisgenootje. Helaas heb ik niet de gehele markt afgelopen want het leek er wel op of dat er geen einde aan zat te komen. Op de markt kom je echt van alles tegen van Antiek spul tot bontjassen en van eetkraampjes tot artiesten. Echt heel divers, helaas was het allemaal behoorlijk prijzig, uit ellende heb ik maar een broodje gekocht. Haha nee grapje!

Ook van mijn bucket list kan worden afgestreept “Windsor Castle”, hier ben ik afgelopen zondag 4 oktober geweest met een collega. Het was echt de moeite waard, echter ben je wel dik 2 uur onderweg om er te komen. Vanuit de snelweg zie je het kasteel liggen, het is echt een enorm ding. Helaas mochten er geen foto’s gemaakt worden in de State Apartments, dit zijn de ruimtes in het kasteel. Maar zoals je het voor kunt stellen hoe een kasteel van de 17e eeuw er van binnen uit kan zien, dan heb je een beeld hoe het er uit zou zien. Uiteindelijk hebben we gerelaxt in het park “The Long Walk” met uitzicht op het kasteel en de enorm lange weg die leidt tot ……. geen idee. Het was een mooie dag met mooi weer en die dag wenste ik dat ik even een prinses zou kunnen zijn. Wat een luxe zou je dan hebben.

Gisteren ben ik eerst nog met collega’s de pub in Leytonstone geweest, daarna ben ik naar het centrum gegaan om met een aantal Nederlandse vrienden uit te gaan. In het “W Hotel London” was een event “W London goes Dutch” en iedere Nederlander met een legitimatie kreeg een gratis drankje. Ik zou geen Nederlander zijn als ik niet mee doe aan de Nederlandse “Gratis Trend”. Echter waren de drankjes wel duur je betaald in het centrum al snel £7,50 voor een glas wijn en dit is dan goedkoop. We zijn toen onze weg gaan vervolgen naar de Nederlandse kroeg “De Hems”. Echter na een half uur ging de bel alweer voor de laatste ronde…. Op naar Plan C dan maar, volgende club O’Neils helaas wel entree maar ja he uiteindelijk was het 3 uur en werden we naar buiten geveegd.
Weer een gezellige stapavond achter de rug. Alleen vanochtend was ik weer om half 5 thuis, dus het is niet vreemd dat ik nu dood op ben.

Waarschijnlijk ga ik morgen naar Richmond park met een aantal collega’s. Maar dat horen jullie de volgende keer.
Ik beloof dat ik niet nog een keer een maand wacht. Wel heb ik over iets minder dan twee weken al mijn eerste visite hier in London. Eerst komt Michelle met haar vriend, daarna mijn vriendin Laura, dan Thomas (L) en als laatste mijn lieve vriendinnetjes! Ik heb er echt zin in om iedereen verliefd te maken op London.

Liefs vanuit London en doe iedereen de groetjes!

P.S. Laat gerust een bericht achter!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Leytonstone

Jacky

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 45280

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 December 2016

Studeren in het buitenland

03 Augustus 2015 - 23 Januari 2016

Buitenlandse Stage London

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Buitenlandse stage Slovenie

11 Juli 2011 - 08 Oktober 2011

Buitenlandse Stage

Landen bezocht: