Living the London life - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu Living the London life - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu

Living the London life

Blijf op de hoogte en volg Jacky

12 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,

Hier weer een nieuwe blog vanuit London. De afgelopen maand is gewoon voorbij gevlogen en ik heb het nog steeds naar mijn zin.

In mijn laatste blog schreef ik dat ik waarschijnlijk naar Richmond park zou gaan. Hier ben ik dan ook daadwerkelijk heen gegaan met een collega. Echter is het wel aan de andere kant van London en duurde het even voordat we er waren. Maar goed het uitzicht waas super mooi. Je hebt het idee of dat je ergens op de Nederlandse Veluwe rondloopt. Er zijn zelfs wilde herten die aan je voorbij gaan net of het niks is. Super mooi om de natuur nog zo te zien. Helaas was het wel oppassen geblazen omdat het paar seizoen was aangebroken, met het resultaat dat er gevechten ontstaan.

Het weekend erna heb ik rustig aan gedaan, aangezien ik vier weekenden achter eenvolgend bezoek heb. En natuurlijk mijn conditie op pijl houden dus lekker een blokje om gerend.

In het weekend van 23 october zijn Michelle (mijn zus) en haar vriend Rob bij me op bezoek geweest. Zaterdag zijn we de highlights zoals Big Ben, London Eye enz. gaan bezoeken maar ook hebben we het Science Museum bezocht. En vervolgens lekker uitgegeten bij Haz Restaurant.
De zondag zijn we Camden Market gaan verkennen, echt een super aanrader. Behalve als je claustrofobie hebt dan kun je er maar beter weg blijven. Tussen alle eettentjes stonden ook de enige echt Nederlandse Poffertjes =D. Verder zijn we nog naar piccadilly circus, de M&M shop en Chinatown geweest. Al met al het was een geslaagd weekend.

Het weekend erop kwam een vriendin van me op bezoek. Vanuit stage ben ik direct naar Newbury gegaan en heb hier Halloween night gevierd. Je kunt je er eigenlijk weinig van voorstellen als je het nog nooit hebt meegemaakt. Maar ach eens moet de eerste keer zijn.
Op zondag hebben we het Queen Elizabeth Olympic park bezocht. Helaas was het ontzettend mistig en kon je niet alles mooi zichtbaar zien. Wederom heb ik een fantastisch weekend gehad.

Op vrijdag 6 November mocht ik dan eindelijk Thomas weer ontvangen. Die ochtend moest ik ook naar de dokter voor registratie. Helaas is het systeem in Engeland maar ingewikkeld. Maar hier ga ik niet verder op in want het is geen positief nieuws. Verder hebben we savonds lekker uitgegeten in Stratford. Sinds zaterdag is het Christmas seizoen by Harrods van start gegaan, natuurlijk wilde wij ook van de partij zijn. Mijn ogen gingen open, wat een warehuis en wat voor prijskaartjes.....
Al met al hebben we de hand op de knip gehouden en zijn we vertrokken naar het grote winkelcentrum Westfield in Stratford. Dit zou het grootste winkelcentrum van Europa moeten zijn en het zit bij me om de hoek. Ideaal! Na uren te hebben geshopt, zijn we lekker gaan uiteten bij een Braziliaans restaurant Cubana. Samen hebben we ons een lekkere, alcoholbehoevende kan Sangria meester gemaakt. En toen nog een gezellige avond gehad. Zondag zijn we vroeg opgestaan want we gingen naar Bournemouth, om dit uit te spreken moet je vaak oefenen, om Rick en Inge (vrienden van Thomas) op te zoeken. Het was me wel een reis van 2,5 uur maar het was zeker de moeite waard. Totaal anders dan London en Brighton, iedere stad heeft zijn charme. Helaas was het bezoek van korte duur, maar wie weet gaan we nog wel een keer terug.
De avond hebben we heerlijk gegeten bij een typisch italiaans restaurant. En toen maandag om 4.15 weer de wekker ging wist ik weer hoe laat het was. Thomas moest de bus om 5.20 uur hebben om terug naar huis te gaan helaas.

Maar niet getreurd mijn laatste bezoek komt dit weekend. Alhoewel ze zullen er binnen nu en 2 uur al zijn. Mijn lieve vriendinnetjes komen me opzoeken!

Morgen avond hebben we meteen een super avond, we gaan met z'n allen naar de Silent Disco in the Shard (het hoogste gebouw in London).

Dit het verhaal dan weer, ik hoop dat jullie nog steeds genieten om mijn avonturen te lezen. En tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Jacky

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 45272

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 December 2016

Studeren in het buitenland

03 Augustus 2015 - 23 Januari 2016

Buitenlandse Stage London

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Buitenlandse stage Slovenie

11 Juli 2011 - 08 Oktober 2011

Buitenlandse Stage

Landen bezocht: