Geen excuus voor verveling, Madrid biedt alles! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu Geen excuus voor verveling, Madrid biedt alles! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu

Geen excuus voor verveling, Madrid biedt alles!

Door: Jacky

Blijf op de hoogte en volg Jacky

15 Oktober 2016 | Spanje, Madrid

Hola y buenos dias a todos!

Allereerst wil ik laten weten dat ik nog steeds in leven ben. En ten tweede mijn excuses voor het wachten op mijn blog. Het opstarten in Spanje duurt altijd even, zo leer je meteen de Spaanse cultuur kennen. Bereid jullie maar voor want hier komt een hele boel aan leuke uitjes voorbij.

Op donderdag 1 september begon mijn reis naar Madrid. Eenmaal aangekomen op het vliegveld Madrid Barajas (het vliegveld is enorm) had ik geen zin om nog alles uit te zoeken. En ben ik meteen in de eerste de beste taxi gegaan naar mijn verblijf. Natuurlijk zag de taxi chauffeur dat ik niet van Madrid was maar een buitenlander en heeft me lekker afgezet! Zoals het hoort of niet? Toen ik aankwam in de flat en mijn spullen had gedumpt in mijn kamer, ben ik gezellig gaan kletsen met mijn nieuwe huisgenootjes. De dag erna heb ik lekker gerelaxt en alles op de juiste plek gezet. S’ avonds ben ik met een aantal huisgenoten naar Parque del Retiro geweest en daar de zonsondergang gezien. Daarna hebben we uitgegeten bij een Peruaan bij ons in de straat.

Zaterdagsavonds ben ik op ontdekkingstocht gegaan er was een gratis tour door Madrid georganiseerd. Hoe leer je beter en sneller mensen kennen? Nou juist op deze manier. Na de tour zijn we naar een kroeg gegaan en hebben er lekker Sangria gedronken en vervolgens nog ergens gaan uiteten.

Op maandag 5 september was mijn eerste intro dag op mijn faculteit van de universiteit. Alles was meteen heerlijk in het Spaans. Niets mis mee, want ik ben hier om het Spaans te leren. Die avond zijn we met een aantal Nederlandse meiden van de faculteit uitgegaan. Echter hebben we het niet al te laat gemaakt, omdat we de dag erna school hadden en de officiële lessen begonnen. We hebben 2 weken lang mogen aankijken of we de lessen ons bevielen. Op vrijdag 9 september heb ik een Spaanse toets afgelegd, omdat ik me op had gegeven voor een Spaanse bijspijker cursus van de Universidad Complutense Madrid (mijn universiteit). Die avond zijn we weer uitgegaan naar de club “Teatro Barcelo” met de Nederlandse meiden van de faculteit. Helaas moest ik de dag erna er vroeg uit voor mijn metrokaart op te halen, die dag heb ik verder ook niet meer veel uitgevoerd. Ook omdat ik op zondag 11 september naar Toledo ging met de organisatie ESN UCM (van de universiteit). Toledo staat bekend om de stad met de 3 culturen. Het is zeer aan te raden om te bezoeken en het is slechts 1 uur rijden van Madrid.

Na dat weekend begon mijn officiële week op school. Waarvan 2 weken iedere ochtend van 9.00 tot 13.00 uur de Spaanse bijspijker cursus op de UCM campus. En vaak erna ook nog de normale lessen op mijn faculteit. Maandagsavonds worden hier altijd danslessen in salsa, bachata en merengue gegeven. Hier ben ik samen met een huisgenootje heen geweest. Erg lachen natuurlijk. Op donderdag 15 september zijn we naar Meet & Speak geweest, dit is een event waar je alle talen kunt spreken en leren spreken. Het weekend van 17 en 18 september ben ik samen met mijn Italiaanse huisgenootje en 2 Nederlandse medestudenten naar Valencia gegaan. Heerlijk even de stad uit en een nieuwe stad verkennen. De eerste dag in Valencia zijn we naar het strand gegaan en daarna ons opgefrist. Die avond zijn we met een meisje en een jongen uit Chili op ontdekkingstocht voor eten gegaan. Uiteindelijk hebben we Paella Valenciana gegeten (dit is paella met kip en konijn), hier staat Valencia dan ook om bekend. Om 23.45u werden we gebracht naar de meest fancy club van Valencia de L’umbracle. Hier zijn we uitgegaan tot een uur of 4. Zondagochtend hebben we een heerlijk ontbijtbuffet gehad, uitgecheckt en toen opzoek gegaan naar fietsen. We hebben samen met de 2 Chilenen een fietstocht gedaan in Valencia langs la Ciudad de las artes y ciencias, la playa (het strand) en nog meer. Na 4 uur op de fiets te hebben gezeten, hebben we deze gedumpt en zijn we naar het historische centrum gegaan en hier nog alle highlights bezocht. Om 19.00 uur vertrokken we weer richting Madrid.

Na weer een gewone schoolweek en de laatste cursusdag Spaans ging ik samen met een Nederlands en Belgisch meisje naar Salamanca en Ávila. Ook deze plaatsen zijn zeer mooi om te bezoeken. S'avonds in Salamanca zijn we met de groep van ESN UCM naar een bepaalde regio geweest om uit te eten en vervolgens de kroeg ingedoken. Zoals het studenten uitgaan in Salamanca je moet erna nog naar een Discotheek. De dag erna was mijn stem zo goed als verdwenen en brak, doordat ik de donderdag avond ervoor naar het Oktoberfest en naar Kapital (de grootste discotheek van Madrid) was geweest. Op zaterdag kregen we een rondleiding door de stad Salamanca, ook hebben we de kathedraal beklommen en zijn nog souvenirs en pijnstillers gaan shoppen. Die avond gingen we natuurlijk weer uit, maar ik ben van de alcohol afgebleven omdat ik aan de ibroprufen zat om mijn keel te verzachten. Na die avond was het natuurlijk niet veel beter. Zondag vertrokken we richting het plaatsje Ávila, hier hebben we met dezelfde groep als in Toledo de stad verkend. Uiteindelijk kwam ik totaal afgepeigerd thuis en natuurlijk gingen al mijn huisgenoten me uitlachen over mijn verrotte stem. Top weekend zal ik maar zeggen!

Maandags was ik echt beroerd en werd me geadviseerd om naar het centro de salud te gaan (huisartsenpraktijk). Hier heb ik een antibioticakuur gekregen voor 7 dagen. Blijkbaar had ik al 1,5 week keelontsteking dat ik niet wist. OEPS!! De dokter raadde me ten strengste aan niet meer te praten i.v.m. het anders alleen maar erger zou worden. Heb ik weer net nu dinsdag 27 september pap en mam op bezoek komen in Madrid, we hebben die avond nog lekker uitgegeten. Woensdag moest ik de hele dag naar school. Op donderdag heb ik ze dan een gedeelte van Madrid kunnen laten zien. Met als afsluiter de zonsondergang bij de Temple of Debod (Egyptische tempel). Vrijdags was de planning om naar Toledo te gaan, maar alles viel in het niets. Eerst moesten we een dik halfuur wachten voordat we aan de beurt waren voor de tickets, toen kwamen we erachter dat je hier in Spanje een stoel toegewezen krijgt en we dus nog langer moesten wachten dan gepland. We moesten weer op tijd naar Madrid omdat ik gewoon les had, bleek dus ook nog dat mijn les niet door ging! Hebben we ons voor niets liggen haasten. Toch heb ik pap en mam het mooie Toledo kunnen laten zien. Op zaterdag hebben we een auto gehuurd en zijn we naar El Escorial en Valle de los Caídos geweest, beide liggen dichtbij Madrid. El Escorial is gebouwd voor de koning van Spanje toen der tijds en Valle de los Caídos is een herdenkingsmonument voor de slachtoffers van de Burgeroorlog in 1936. Het is zeer indrukwekkend hoe het gebouwd is. Zondag hadden we de auto nog voor de laatste dag en zijn we naar Aranjuez geweest, hier ligt een paleis en tuinen. S’avonds hebben we weer heerlijk uitgegeten. Maandagavond heb ik weer afscheid moeten nemen van mijn oudjes omdat ze dinsdagochtend weer terug vlogen naar huis.

Donderdag 6 oktober ben ik samen met 2 huisgenootjes naar een wijnproeverij geweest. Daarna hadden we nog niet genoeg gehad en zijn we nog naar een kroeg gegaan. Op zaterdag was er een markt voor designers in Mercado Diseño. Het was gezellig en mooi maar veel producten waren te duur. Afgelopen woensdag 12 oktober was er een nationale feestdag en had ik vrij. Met een aantal huisgenootjes en een Nederlands meisje ben ik naar de parade geweest. Het is mooi om te zien hoe de Spanjaarden van hun cultuur en land houden. Gisteren was er een Nederlands meisje jarig en zijn we gezellig uitgegaan in Teatro Barcelo en lekker laat geëindigd.

Zoals jullie kunnen lezen, is het een lang verhaal. Maar heb het zo kort mogelijk gehouden. Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn nieuwe blog. Echter kan ik nog niet beloven wanneer ik mijn volgende verhaal op de website zal zetten.

De mazzels en tot later!
En nu op z´n Spaans: Hast luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacky

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 45307

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 December 2016

Studeren in het buitenland

03 Augustus 2015 - 23 Januari 2016

Buitenlandse Stage London

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Buitenlandse stage Slovenie

11 Juli 2011 - 08 Oktober 2011

Buitenlandse Stage

Landen bezocht: