Waarom bestaat een dag maar uit 24 uur? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu Waarom bestaat een dag maar uit 24 uur? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu

Waarom bestaat een dag maar uit 24 uur?

Door: Jacky

Blijf op de hoogte en volg Jacky

04 December 2016 | Spanje, Madrid

Buenos días a todos!

Helaas heeft het weer een lange tijd geduurd, dat ik weer eindelijk een blog online zet. Hieruit kunnen jullie wel concluderen dat ik nogal druk ben! Het gaat nog steeds goed maar mijn tijd in Madrid zit er alweer bijna op helaas.

Even kijken waar waren we gebleven?
In het weekend 15 en 16 oktober ben ik zaterdags naar een beurs van merken geweest samen met een vriendinnetje van de universiteit. De zondag 16 oktober heb ik deelgenomen samen met men maatje Martina aan de Holirun, het is een event waar je door allerlei kleurenpoeder rent (het is vergelijkbaar met de Holirun). Dit was echt een beleving binnen een aantal minuten was ik helemaal gekleurd. Alleen wanneer je door de checkpoint’ s rent dan werden er kleuren naar je gegooid, je ziet dan niets en het wordt heel lastig ademen. Na een uurtje te hebben gerend waren we weer binnen helemaal onder alle kleuren van de regenboog. Toen moesten we terug in de trein naar het centrum van Madrid, iedereen keek ons aan als of we idioten waren. Of misschien waren we wel beroemd. =) Eenmaal thuis aangekomen snel gedoucht voor meer dan 20 minuten. Die avond gingen we samen met andere studenten van de universiteit naar het stierenvechten. Het is zeer schokkend en raad niemand aan om dit te bezichtigen als je niet tegen enig dierenleed kunt. Ik had het me minder erg voorgesteld dan dat het was en begrijp nu ook zeer goed waarom veel Spanjaarden het af willen schaffen. Op 17 oktober ben ik voor een vak Discovering Madrid naar de bioscoop geweest met een klasgenootje. De bioscopen in Spanje zijn niet heel veel anders dan in Nederland.

Voor de fun zijn we met een aantal huisgenootjes woensdags 19 oktober gaan schaatsen in een schaatshal. Je zult wel denken waarom? Nou gewoon omdat het kan en om alvast te wennen aan de winter in Nederland!

Vrijdag 21 oktober stond weer een tripje op de planning, samen met drie huisgenootjes zijn we naar País Vasco – Baskenland – geweest. We hebben de eerste dag doorgebracht in San Sebastian, dit is een mooi plaatsje in het Noorden van Spanje aan de zee. We hadden heerlijk weer met volop zon beter dan dat kun je niet krijgen. Natuurlijk was het ook weer fijn om de zee te zien na al die tijd in een stad te leven. Eerst hebben we de stad bezichtigd, daarna zijn we naar een Sideria geweest. Hier hebben we typisch Baskisch gegeten en gedronken waarna we als laatste terecht zijn gekomen in een plaatselijke club. Die zaterdag ben ik in men uppie gaan ontbijten omdat de rest te brak was, haha. Rond 10.30 vertrokken we naar Biarritz en San Jean de Luz in het Franse Baskenland. Dit zijn zeer kleine plaatsjes maar ze hebben beide hun charmes en staan bekend om het surfen. In de namiddag vertrokken we naar Bilbao, dit ligt weer in Spanje. In Bilbao hebben we samen gegeten met ons oude huisgenootje die moest verhuizen naar Bilbao. Het was zeer gezellig en avonds zijn we naar een grote club geweest, geen idee hoe het heet maar het was gezellig. De zondag hebben we het Guggenheim museum bezocht, echter stelt de binnenkant niet veel voor. Het gaat echt om het gebouw en de “puppy”. Verder hebben we nog rond gelopen in de stad en rond zes uur vertrokken we weer naar Madrid.

Maandag na de lessen heb ik de ouders van Thomas (mijn vriend) opgezocht, zij kwamen op bezoek in Madrid. We hebben toen die avond lekker tapas gegeten bij Brutal bar Inclan. Dit is zeker een aanrader. Ook op dinsdag avond hebben we nog het een en ander bij gekletst, echter de andere dagen had ik tot lang school en kon ik niet meer met hun dingen ondernemen.

De rest van de week ben ik heel serieus bezig geweest en hard gestudeerd want de week erna had ik tussen tentamens/examens. Hier bestaat het programma uit 1 semester, en bij ons bestaat 1 semester uit 2 blokken van 10 weken en je hebt dan 2 toets weken. Hier is dit dus niet voor veel vakken.

Dit was het voor nu binnenkort post ik een nieuwe blog voor mijn avontuur in november. Ik zal jullie beloven dat deze binnen nu en een aantal dagen geplaatst wordt. Zodat jullie op de hoogte blijven!

Hasta pronto y un beso para tí!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacky

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 45305

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 December 2016

Studeren in het buitenland

03 Augustus 2015 - 23 Januari 2016

Buitenlandse Stage London

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Buitenlandse stage Slovenie

11 Juli 2011 - 08 Oktober 2011

Buitenlandse Stage

Landen bezocht: