Werken, Bezoek, Santorini! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu Werken, Bezoek, Santorini! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu

Werken, Bezoek, Santorini!

Door: Jacky

Blijf op de hoogte en volg Jacky

21 September 2011 | Griekenland, Athene

Sorry voor de late reactie! Heb het nogal druk gehad en geen tijd gehad voor wat te laten horen!
Woensdag 14 september kwam de moeder van Krissy met haar tantes op bezoek, ze zijn vandaag weer met het vliegtuig terug naar huis. We hebben veel middagen & avonden met hun doorgebracht. De vrijdagavond kreeg ik weer te horen dat ik de zaterdag moest komen stagelopen, echt bale want dit was mijn enigste dag dat ik wat met hun kon doen. We zouden dan naar Spinalonga gaan maar toen waren de plannen veranderd in Bali, maarja helaas moest ik weer werken en kon ik dit niet mee maken dus heb weer vorige week 48u stage gehad! Na stage ben ik lekker gaan douche had toen een behoorlijke dip, voor het eerst weer na 10 weken echt raar! Had ook behoorlijke hoofdpijn heb die avond voor het slapen gaan 3 paracetamols geslikt. die avond ben ik nog wel even mee naar het terras geweest maar niet lang want ik moest weer werken en met al die hoofdpijn... is niet zo fijn.
De zaterdag was het wel weer drukker op stage. na stage ben ik weer lekker mee gaan eten, terrasje gepakt en langzaam aan richting appartement gegaan want ik moest natuurlijk
ook nog dingen inpakken voor de Zondag want toen ging ik naar Santorini met karlijn!
De mooiste beleving van alles.
Ik moest om 7.30 de bus hebben in Amoudara (maar alweer kwam deze 15 min telaat!). Karlijn moest deze al om 6.45u hebben. In de haven van Heraklion kwamen we elkaar tegen op de boot. om 8.30 zou de boot vertrekken vanuit de haven van Heraklion. De reis naar Santorini duurde 2u en 15 min. we waren rond 11u in de haven van Santorini. We moesten als een gek van die boot af van die matrozen! toen maar eens even onze reisleidster gaan zoeken in al die massa. Eindelijk gevonden zie je een klein bordje met deutsch erop staan Yes! We zijn toen met de bus vertrokken naar het plaatsje Ia (op de landkaart Oia) hier heeft ze uitgelegd welke kanten mooi zijn om te bezichtigen, we hadden hier 1,5u vrije tijd. dus alle straatjes en steegjes bekeken, toen een terrasje gepakt zaten we daar uit te rusten zagen we een hele reeks met ezels voorbij komen, dus we dachten kom we gaan kijken, allemaal die trappen af niet normaal hoe steil! eenmaal ondergekomen, sta je helemaal te razelen van de warmte en de spieren die gek worden. toen waren we aan de late kant dus dachten we nu moeten we ze nog op binnen 5 min dat lukt nooit, dan maar de ezel. Oh echt nooit niet meer die beesten! rennen als een gek die berg op en zit die man met een stok achter de beestjes aan, best wel zielig. maar dit ritje heeft ons maar 2 minuten gekost dus we moesten nog wel rennen voor de bus helaas maar we hebben hem gehaald :D
toen zijn we doorgereisd naar Fira de hoofdstad van Santorini. Hier zijn we ook weer eerst naar een centraalpunt gegaan en heeft ze ook weer wat verteld. daarna hadden we weer 1,5u vrije tijd, hebben we weer heel wat straatjes en steegjes gezien en natuurlijk hier ook souveniertjes kopen. maar echt allemaal die trappen word je op een gegeven moment gaar van!
na al dat gewandel en zweten toch maar voor het strand gekozen.
Je had namelijk een keuze van de excursie vanaf Fira: Naar de vulkaan of naar de warmwaterbronnen of naar het zwarte strand. (hier zat geen extra kosten aan)
Toen zijn we weer met de bus erheen gereisd. We mochten er 1u blijven dit was lang genoeg vond ik, strand hangen kunnen we namelijk ook in Kreta.
Alleen het zand was er veel heter omdat het zwart was;)
Rond 18u vertrok de boot weer terug naar Heraklion. Op de boot was op een gegeven moment griekse avond? ofja ze waren er aan het dansen. We hebben wat gegeten op de boot en rond 20.15u arriveerden we in de haven van Heraklion. Rond 20.45u/21.00u was ik weer terug in Amoudara, maar wel helemaal kapot! toen toch maar even nog terras pakken met het bezoek. en proberen te slapen, maandag was weer stage dusja, die avond zijn we een crepe met ijs gaan eten (deze keer snapte ze me teminste dat ik zonder nutella en chocola wil!)
De dinsdag zijn we weer gaan zwemmen en stage lopen en savonds nog met het bezoek gegeten & afscheid genomen.
Vandaag zijn we weer op stage en het is best druk met de massages. Om 12u mochten we gaan omdat we om 3u weer terug moeten, en toen zagen we dat het voor het eerst in de 2,5 maand heeft geregend in Kreta heel raar om te zien! maar goed krijgen de bloemetjes ook wat water!
Dit is mijn verslag weer van de afgelopen dagen. Nog 2,5 week te gaan en dan zijn we weer terug, Het komt goed! nog even genieten.

Groetjes in het koude nederland!

• 21 September 2011 - 12:06

Harriette,:

Ha Jacky,
    Wat een verhaal zeg.
    Santorini zul je zeker nooit vergeten,dat pakken ze jou niet meer af,die belevenis.
    Knap hoor dames (Jacky+Karlijn) dat jullie de beslissing hebben genomen voor dat te doen.
    Geniet er nog maar van.
    Jacky ook knap van jou met die vitamine tekorten.SUCCES vandaag bij de dokter.
    We horen het wel.
    HET KUMP ALLEMAOL GAOD !!!!!!!

• 21 September 2011 - 16:38

Petra:

Hallo Jacky,

Nu zit ik alweer hier in dit koude kikker land.....De kachel brand al.
    Gisteren zaten we nog gezellig met z'n allen in het warme Griekeland....We hebben het heel gezellig met jullie gehad en al de vrije tijd die jullie hadden samen doorgebracht....lekker aan het zwembad....heerlijk eten s'avonds en op z'n tijd weer een cocktail geproefd bij Stella......Jacky...het beginnen nu echt de laatste loodjes te worden........Geniet nog deze laatste dagen....Tot over 17 dagen.....

Dikke knuffel van mij

• 22 September 2011 - 20:42

Marianne Van De Post:

Ha meid,
    Ik heb je mam weer gevraagd hoe het is met jou daar nog in Kreta.Gelukkig is ze weer aan het werk.Gezellig weer samen naar het werk,ik heb ze wel gemist hoor.
    Maak er nog een leuke 2 weken van daar en dan zien en lezen we wel nog een keerje.
    De groetjes van mij en van de boy's hier.

• 23 September 2011 - 10:08

Elly Zopfi:

Ha Jacky hier een berichtje uit Velden.
    Ik lees dat je nogal aardig actief bent leuk wat je allemaal meemaakt en dat je stage zo goed gaat.
    Nou het duurt niet lang meer en dan ben je weer in dit kouwe kikkerlandje,maar de vooruitzichten zijn wat beter misschien neem jij nog wat mooi weer voor ons mee.
    geniet nog van je laatste dagen en goeie reis terug en tot gauw groetjes Elly

• 23 September 2011 - 16:57

Henkie & Wendy:

Ha Jacky,

Fijn om te horen dat je het leuk hebt gehad op Santorini. Maar we hadden eigenlijk niet anders verwacht. Deze herinnering nemen ze je nooit meer af (alleen als je dement wordt, maar dan heb je de foto´s nog). Mooie foto´s! Nog veel plezier toegewenst in de laatste 2 weken. Enne misschien kun je de Samaria kloof ook nog gaan lopen. Is ook erg mooi, maar Santorini is het allermooiste.
    Groetjes van diene onkel en zien waif

• 26 September 2011 - 13:34

Trix:

Ha Jacky

Weer een leuk verhaal en hele mooie foto's, om jaloers op te worden.Ik had van Diny al gehoord dat jullie het heel gezellig hadden gehad, alleen jammer dat jij op zaterdag ineens moest werken, maar toch weer veel gedaan en gezien en ook nog gewerkt. Nou meid de laatste weken zijn aangebroken en ook die zullen voorbij vliegen dus geniet er samen met Krissy nog van en tot kijk in Velde

Heel veel groetjes en een goede terugreis Trix

• 26 September 2011 - 13:35

Anoniem:

Hoi Jacky,

Als je dit vanavond leest,
    is de laatste 10 de stagedag geweest.
    De eerste weken van de stage,
    dat was een beetje een ravage.
    Er zijn nu nog 9 stagedagen tegaan,
    die andere .. stagedagen heb je heel wat massages gedaan.
    Deze dagen mogen we hopen,
    iets sneller te gaan verlopen.
    Je kunt nu gaan aftellen,
    en dan de taxi en vliegtuig bestellen.
    Over 12 dagen ben je weer lekker thuis,
    en lekker in je eigen bed en weer voor de buis.
    GROETJES VAN: TJAAAA WIE !!!!!

• 26 September 2011 - 14:21

Helmie En Jac,:

Hallo Jacky,
    De laatste 2 weken zijn aangebroken van stage.Nu gaat het aftellen beginnen voor jou en ook voor Helmie want die gaat in de VUT per 1 Oktober.
    Maak er nog een leuke tijd van daar,en natuurlijk een goeie terugreis meid.
    Groetjes Helmie en Jac.

• 27 September 2011 - 13:12

Wilma En Michael,:

Hallo Jacky,
    Even nog een berichtje sturen anders ben je alweer thuis.De laatste dagen zijn in zicht.Geniet nog van de vrije dagen en uurtjes in het lekkere Kreta.