Weekje vliegt voorbij! - Reisverslag uit Portorož, Slovenië van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu Weekje vliegt voorbij! - Reisverslag uit Portorož, Slovenië van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu

Weekje vliegt voorbij!

Door: Jacky

Blijf op de hoogte en volg Jacky

06 Mei 2012 | Slovenië, Portorož

Dober dan vse!(goede dag allemaal)

Na een week weer een verhaaltje, zoals ik ook aan een aantal had beloofd!

de dagen vliegen hier eigenlijk wel voorbij, het komt omdat je smorgens tot half 10 uitslaapt dan je gaat klaar maken voor stage en om 12 uur begin je tot 8 en dan moet je de spa nog sluiten dus op zijn laatst ben je om 9uur thuis! dan nog even wat doen en kun je alweer in je bed duiken.

Hier gaat alles verder wel goed.
Helaas veranderen de werkdagen constant hierdoor kun je nauwelijks je dingen plannen wat je gaat doen. maar goed je leert erwel mee omgaan ;)!
Ik zou eigenlijk de nu zaterdag 5 mei en vandaag zondag 6 mei vrij hebben maar dit veranderde naar alleen zondag 6 mei. hierdoor zou ik 2x 7 tot 8 dagen volop naar stage moeten. dus ik dit gaan vragen aan de manager hoe dit kon, was ze niet blij mee natuurlijk... ja je moet ook voor je zelf op komen, heb ik in Kreta wel gemerkt waar ze me 6x op een zaterdag lieten komen terwijl ik normaal vrij had. en ik had dan minder vrij als Karlijn vond eigenlijk raar. maargoed.
toen heb ik de afgelopen woensdag en donderdag en nu zondag dan vrij gekregen. komende week heb ik dan ook geen dag vrij, maargoed heb nu goed uitgerust dus kan erweer tegen aan :D

de afgelopen week:
zaterdag, zondag en maandag is het heel druk geweest in de spa en stonden we dan ook meteen volgeboekt. vanaf de 27e april hadden de slovenen ook vakantie tot en met 2 mei dus het was dan ook hier aan de kust bom en bom vol je schrok er gewoon van de mensen. een week geleden was het hier stil en rustig en toen boem mensen!

maandag zijn we naar stage geweest van 12 - 8u
de dinsdag moesten we ook naar stage van 12-8u.
de woensdag en donderdag hadden we allebei samen vrij. dus hebben we besloten om weer wat te gaan bezichtigen op 1 dag en dan de andere dag even naar de supermarkten te gaan om een voorraad in te slaan, zodat je niet elke keer hoeft.

De woensdag:
eerst even lekker proberen uit te slapen tot een uur of 10. toen klaar gaan maken en zijn we naar Trieste(Italie) gereisd vanuit Portoroz doe je hier in totaal 1u en 10 minuten over met het openbaar vervoer.
je moet dan eerst vanuit Portoroz naar Koper reizen en vanuit Koper gaat er dan een bus direct naar Trieste, je wordt dan wel eerst even gecontroleerd door de douane maar goed we zijn uit de Europese Unie dus geen probleem. GELUKKIG NIET ILLEGAAL!!! =)
het was wel een snelle aansluiting we hadden nog maximaal 5 minuten om over te stappen. we waren om half 1 in Trieste. het was me wel behoorlijk warm om wat te bezichtigen 25 graden maar liefst! hierdoor zijn we ook heerlijk verkleurd. YES! ik moet wel zeggen dat ik Trieste mooier vond dan Ljubljana! het is ook meer typisch een italiaanse stad. je merkt hier ook meteen de drukte tegenover in Slovenie.
en verschikkelijk dat taaltje, wordt je meteen gek van vooral omdat er nu ook vooral veel italianen komen in de spa.
het is echt een bergen gebied en dat doe je dan even in die hete zon! pffff toen verlangde ik wel even naar een zwembad! dachten we in een winkelstraat te staan, zaten er alleen maar van die chineese winkeltjes, opzich geen probleem ze zijn lekker goedkoop en natuurlijk ook handig want er zit altijd wel weer wat bij wat aan je vingers blijft plakken :$. we moesten om 7u savonds de bus weer terug naar Koper hebben. dus dachten laten we hier maar eens een lekkere echt italiaans spaghetti eten rond 6uur dan hebben we tijd genoeg om de bus terug te pakken! echt serieus nergens kun je om 6uur al eten.....
wij natuurlijk balen als een stekker, daar gaat onse spaghetti... dan maar een soort pannekoek met kaas en ham warm gemaakt. het was wel lekker maar natuurlijk verlang je dan wel weer naar die spaghetti... maar goed toen was het toch alweer 7 uur en toen moesten we de bus terug hebben naar Koper. toen om kwart voor 8 aangekomen in Koper moesten we nog wachten op de bus naar Portoroz, was om 8u de bus er zegt die man dat we nog even moeten wachten 10 minuten later konden we eindelijk instappen en naar ons appartementje waar we alweer een berg op moesten lopen:p ofdat je niet nog genoeg spieren in de kuiten had....
die avond heb ik uiteindelijk heerlijk geslapen was helemaal kapot.

De donderdag:
we hebben toen lekker weer geluierd eerst toen ben ik naar de DM gelopen voor harsstrips want ja had geen zin om men benen te scheren is altijd zo'n pokke werk. dus harsstrips gevonden lekker eerst men benen geharst, ze zijn nu heerlijk zacht =) gelukkig goed resultaat met dank aan VEET en karlijn om mijn achterkant te doen =).
toen zijn we naar Koper gereisd omdat ze daar de Lidl en de Hofer (aldi) hebben dus dat zijn wat bekendere winkels met wat meer nederlandse producten. eerst zijn we eens het winkelcenter gaan bekijken wat er ligt de TUS planet. er zijn genoeg winkels ook die je overal vind maar ook die wat onbekender zijn dus rede genoeg om nog een keer terug te gaan. hier heb ik dan ook een kleinigheidje voor gijs gevonden voor zijn verjaardag.
toen zijn we naar de Hofer gegaan deze was een stuk kleiner als in nederland maar goed wel weer geslaagd! en toen naar de lidl waar we nog wat hadden gevonden was het dan toch weer 3 uur de tijd gaat hier op de een of andere manier als een gek voorbij.
toen zijn we naar huis gereisd en hebben we lekker gekookt de Hamburgers met gebakke patatjes met sla en paprika, lekker gezond bezig. en ben bezig geweest met het kadootje voor gijs, leuk te versieren enz.en gijs heeft geboekt van 26 mei tot 29 mei dus was weer een leuk nieuwtje!
nog even lekker niks gedaan en toen gaan slapen.

de vrijdag hebben we weer stage gelopen van 12 -8u en moesten we samen sluiten. voor de stage ben ik het kadootje van gijs op gaan sturen en daarna zijn we gaan kijken waar hij gaat overnachten. je moet hiervoor naast het hotel de straat in en dan naar links de berg op deze berg is echt de steilste en langste berg van portoroz dus beste is om een auto te huren maja of ja moet lekker spierpijn krijgen in de kuiten en overal :P
de zaterdag was een spannende en leuke dag we moesten dan ook al om half 9 in de spa zijn, we moesten er netjes uitzien met de haren opgestoken en make up op pakje netjes enz. toen zou om 9uur de Duitse televisie komen voor een massage te filmen. oke goed ben benieuwd. om iets over 9 waren ze er, bleek het voor een Docu-Realitysoap te zijn, kei grappig moeten we er in gaan masseren! nog nooit mee gemaakt. en dan ook nog met zo'n duitse accenten, neh, zegt die actrice op een gegeven moment leck mich mein arsch omdat het telkes niet goed ging met de tekst, ik kwam niet meer bij en dan moet je serieus door masseren. Het programma heet Hausenblas dit komt op de duitse RTL in juli of augustus. ben benieuwd ze waren helemaal happy dat we mee deden. goed vind het niet erg ;) maargoed naar die massage hadden we nog een koppelmassage en het was een stel ze kwamen al aan die stonken gewoon naar de alcohol en keken zo stoned als een otter. maargoed we mochten ze dus niet weigeren.
Ik kreeg de man het was me een reus en zo dik pffff moet ik die masseren grapje zeker. na toen gingen we de massage kamer in toen begon het al:
met nummer 1 begon het al :P stonk na alcohol
nummer 2 hij moest en wilde persee een douche voordat de massage begon
nummer 3 toen ik begon met de massage snurkte hij al kei hard echt niet normaal je hoord het gewoon buite nog :P
nummer 4 toen begonne met de benen te spartele die ik bijna in mijn gezicht kreeg.
nummer 5 moestie umdraaien en dat duurde wel 2 minute voordattie wakker werd...
nummer 6 eindelijk gebeurt en toen gingie weer kei hard snurke en spartele.
maargoed ik kreeg wal un zeer complimentje dat ut heerlijk was.

terwijl er een aantal mensen hebben geklaagd die het niet goed vonden zei de manager. maar helaas zegt ze dan ook niet wie... dus en zegt ook niet wat je beter moet doen. maar de andere collega vermoede dat het een italiaans stel was, maar goed die kan ik dus ook totaal niet verstaan en hun weigeren om engels te praten dus LEER ENGELS!!
We waren al om 5 uur klaar toen zijn we nog even over het festival gaan lopen want van 4 tot 6 mei was hier in portoroz een rozen festival. het was wel leuk om te zien maar niet echt speciaal is meer een soort van sfeermarkt. daarna nog even naar de supermarkt geweest en zijn we gaan koken, wraps met kip,ui,sla,komkommer,paprika en patatjes. het resultaat mocht er dan ook zijn!
toen savonds lekker film gekeken met zen 2e (Marley & me). daarna heerlijk het bed in was helemaal kapot!

Vandaag zondag:
heb ik lekker vrij gehad eerst heerlijk uitgeslapen totdat ik flink kramp kreeg in allebei mijn kuiten, waarvan ernog steeds 1 niet weg is ..... helaas. toen ben ik mijn 3 weken verslag gaan afmaken en opgestuurd en toen ben ik alle afleveringen van gtst terug gaan kijken van de afgelopen 5 dagen. dus dat was me wel even wat. en daarna nog even de was bij gewerkt en nu dus het verslag gaan typen. dadelijk gaan we maar even koken. ben benieuwd of mijn spaghetti met kip mozarella en spagettisaus gaat lukken.

voor de komende week moet ik dus 7 dagen volop naar stage en heb ik trainingen:
Morgen(maandag)+ dinsdag: hebben we orientatietraining vanuit Kempinski over vanalles en nog wat.
Woensdag moet ik van 12-8u naar stage en heeft Karlijn vrij.
Donderdag: hebben we Carita training dit is een training over een merk wat ze gebruiken in de spa.
Vrijdag tot en met zondag moet ik naar stage van 12-8u en dan als het goed is weer 2 daagjes vrij en dan komen onze ouders alweer pfff!!! de tijd gaat echt snel. jezus! over 9 dagen komen Karlijn haar ouders met zusje al en mijn ouders al over 11 dagen en dan komt gijs ookal over 20 dagen. nu lekker aftellen hahaha!

Dit is mijn verhaaltje, ik hoop dat het niet echt te lang is geworden anders wens ik iedereen veel leesplezier hahaha!!

do naslednji (tot de volgende keer)

se vidimo (see you)

ciao!!!

  • 06 Mei 2012 - 17:54

    Mam Pap Michelle:

    Hallo,
    Det is pas en verhaal(TJE) zeg.De hebs wer vanalles meigemaak zoe te leze.
    Maar zoe gaon de weke wal snel veurbee.Deze week maar wer veul liere met de orientatietraining.De week zal wal snel gaon asse de ganse week mos werke.Dan nog maar ff en dan zien de gaste die op vakantie komme der al bijna.En dan 1 week later kump Gijs ok al.
    Groetjes van os.

  • 07 Mei 2012 - 19:40

    Wilma En Michael:

    Hallo Jacky,
    Jij bent alweer een paar weken daar op stage.Leer er maar veel deze weken.
    Gruse !!!!

  • 08 Mei 2012 - 09:29

    Fenna:

    Heee! Wat een lang verhaal zeg! Wel leuk dat je buiten je stage nog allemaal gezellige dingetjes kunt doen! Is het weer in slovenie ook een beetje lekker? :D x

  • 08 Mei 2012 - 13:00

    Trix Theelen:

    Ha Jacky

    Leuk om te lezen hoe het je vergaat, ik kan me voorstellen dat de dagen voorbij vliegen want het is of werken of wat bezichtigen of shoppen maar wel leuk.Je leert er een heleboel van,vooral van die zatte mensen!!! Veel plezier volgende week met pap en mam en dan nog een dikke week dan is Gijs er, ik hoorde dat je vanmorgen al vroeg gebeld hebt om te feliciteren, dan voelt hij zich toch een beetje jarig daar in Arnhem.
    De neven en nichten dag van fam Deep was geslaagd en je zult wel al gehoord hebben dat Gijs hem volgend jaar mag organiseren.
    Verder geen nieuws meer, werk ze en geniet er tussendoor van

    Gr Trix

  • 08 Mei 2012 - 18:03

    Marianne:

    Hoi Jacky,
    fijn dat het goed gaat, en wie weet wordt er dadelijk nog gevraagd om een vervolg als actrice. ook een leuke carriere.
    nog veel plezier en tot volgende week. 1 koffer is al bijna vol met etensspullen enz. voor jullie...
    gr. Marianne en Geert

  • 12 Mei 2012 - 09:01

    Opa En De Meid.:

    Hallo Jacky,
    Zo te lezen maak je vanalles mee daar.
    Die zatlappen moet je maar niet te vaak krijgen.
    Donderdag heb je met Opa geskypt maar de meid was er toen niet,helaas.
    Opa heeft geprobeerd het veulentje (Linda) te wassen met groene zeep voor een andere kleur te krijgen maar de kleur veranderde niet.
    Maak er leuke week van als Pap en Mam komen.
    Groetjes Opa en de MEID.

  • 12 Mei 2012 - 10:36

    Oma :

    Hoi Jacky,
    Leuk je even te zien op skype toen ik bij jou thuis was.
    Het gaat jou daar wel goed samen met Karlijn zo te lezen en te zien,alleen die zatte mensen niet zo.
    Volgende week komen Pap en Mam al he.
    Groetjes en geniet ervan van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacky

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 45317

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 December 2016

Studeren in het buitenland

03 Augustus 2015 - 23 Januari 2016

Buitenlandse Stage London

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Buitenlandse stage Slovenie

11 Juli 2011 - 08 Oktober 2011

Buitenlandse Stage

Landen bezocht: