Trainingen + Bezoek + Maand in Slovenie - Reisverslag uit Portorož, Slovenië van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu Trainingen + Bezoek + Maand in Slovenie - Reisverslag uit Portorož, Slovenië van Jacky Vercoulen - WaarBenJij.nu

Trainingen + Bezoek + Maand in Slovenie

Door: Jacky

Blijf op de hoogte en volg Jacky

15 Mei 2012 | Slovenië, Portorož

Hallo allemaal!!

Hier komt weer een verslag van mij.

De afgelopen week:
Maandag:
Hebben we onze orientatietraining van 9.15 tot 16.30u gehad dit was pas onze 1e dag van de orientatietraining morgen moeten we nog een keer! We begonnen met elkaar voor te stellen en daarna oefenen wat iedereen ookal weer had gezegd, dit is heel belangrijk voor Kempinski(voornamelijk de klanten herkennen). Vandaag de orientatietraining ging over Kempinski als individueel. Waar ze zitten ter wereld wat ze doen en wat ze nog willen gaan bereiken en uitbreiden. We hadden dik een uur pauze. Smiddags ging de presentatie voornamelijk over het hotel Kempinski Palace Portoroz (waar we dan ook stage lopen). wat ze allemaal aanbieden en wat ze allemaal in huis hebben. wie de managers zijn enz. dit moesten we thuis allemaal gaan oefenen want de dinsdag zouden we er vragen over krijgen... ???? ja oke?
savonds hebben we gezellig gekookt en wat relaxt.

Dinsdag:
Joehoee weer fris en fruitig lekker vroeg opstaan;)!! Gijs is vandaag jarig! PROFICIAT! hem heb ik dan ook lekker vroeg wakker gebeld =D helaas niet voor zijn wekker, wat ik wel wilde maargoed. om half 9 zijn we aangelopen richting lucija, we moesten onze id-kaart ofzo iets dergelijks wat er op lijkt ophalen bij het gemeentehuis of iets van de staat van slovenie. helaas zijn die mensen altijd langzaam en moet je lang wachten, altijd mensen met die kantooruren of ja voornamelijk mensen die bij de gemeente werken kennen geen stress!! alles op zijn tijd. :S we waren pas om 9.20u klaar daar en moesten om 9.30u met de training beginnen dat lukte nooit niet meer want je loopt er dik 20 tot 30 minuten over vanuit lucija naar ons hotel. maar goed we hebben in record tijd gelopen + gerent naar het hotel gewoon binnen 15 minuten lekker in die hitte!! pfff gekke werk. we waren net 5-10 minuutjes te laat OEPSIE!! maar goed we waren er =) smorgens bij de training kregen we Complain handle training, dit wil zeggen als gasten klachten hebben hoe je hier het beste mee om kunt en moet gaan.
dit heeft ook weer dik 3 uur geduurt maar het was dan wel interessant. iedereen moest ook met zijn 2e een probleemstukje oplossen 1 iemand was de gast en de ander de werknemer enz. nou toen kreeg ik natuurlijk weer een moeilijke.... helaas en de jongen waar ik mee het rolspelen moest doen was ook best gemeen extra moeilijk maken... arme ik:( maargoed zoleer je het wel het beste. het probleem wat we moesten behandelen:
in de Crystall Hall (onbijtgebied) worden geen honden toegelaten en dit moest ik de meneer vertellen en ze hebben een terras gedeelte maar het stormde en regen als een gek dus dit kon niet gebruikt worden, dan het probleem oplossen. Shit heb ik weer...
Nou verzin maar wat terwijl je niets over die afdeling weet haha!!
maar goed we begonnen in het engels (zal het wel in het nederlands typen)

goede morgen meneer, welkom bij de Crystall Hall. Helaas moet ik u teleurstellen dat u hond de Crystall Hall niet in mag, honden worden hier niet toegestaan.
Nou krijg je reactie van de meneer: overal waar ik heen ga gaat mijn hond met me mee dus ook naar het ontbijt ik laat hem niet hier!
OEI! lekker antwoord! nou um hij ik moet u toch echt teleurstellen dat de hond niet mee mag. Ik heb voor u 3 opties als u hiermee akkoord wilt gaan?
Optie 1:
ik neem de hond persoonlijk mee voor ergens wat te eten en daarna mee te wandelen en u kunt gaan ontbijten (je moet dan je supervisor bellen dat je met de hond gaat wandelen, echt wazig maar dit moet?)
Optie 2:
Meneer kan in Ladiessalon of Genltemensalon eten met de hond en kan het eten uit de Crystall Hall halen. Dit is een afgesloten gedeelte.
Optie 3:
Meneer krijgt alles geserveerd in hun kamer (dus roomservice) met alles uit het ontbijt en hoeft niks extras te betalen en ook niet te verhuizen en lekker met zijn hond samen kan eten.
Wat vind u de beste optie?
Ik ga voor optie 3. Iedereen blij!
Maar een ELLENDE, en altijd blijven lachen en vriendelijk blijven... pfff!
het gaat hier alleen maar om het belang van de gasten en net iets extras geven. maar dit gesprekje was net iets te overdreven!!!
Smiddags hadden we DNA training.
Het gaat over waar Kempinski voor staat en wat hun belangen en principes zijn. Ze hebben er 5:
1. People orientation.
2. Straightforward.
3...?? (weet ik niet meer helaas)
4. Entrepreanoil ....??
5. European Luxury.
dit moet je uit je hoofd weten, nou moet dus nog even studeren maar weet er al 3.5 =) dat is al behoorlijk goed voor iemand die er net 1 maand is :P
was echt saai maar je moest deze training hebben op een gegeven moment had ik gewoon hoofdpijn en alles van het opletten en te veel info.
toen savonds zijn we nog wat lekker gaat uiteten om te relaxen bij Prego hier kun je lekkere en goeie wienerschnitzels krijgen=) en savonds nog even geskypt en toen lekker na bedje toe.

Woensdag:
naar stage van 12 tot 8u, Karlijn had vrij en toen veranderde er weer in een keer vanalles op het rooster. De caritatraining die we zoude krijgen voor de donderdag ging niet meer door? en toen kreeg ik vrij en karlijn moest komen kei vaag??
verder was er niet veel bijzonders.

Donderdag:
mijn vrije dagje!
lekker uitgeslapen, smiddags heerlijk in de zon gelegen en ben toen ook flink verkleurd. dat zie je nu ook wel =) verder lekker geluierd, naar het eten zijn we nog lekker naar Cacao geweest en een heerlijk aardbeien ijs benuttigd HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!

Vrijdag:
naar stage van 12 tot 8, na het sluiten van de spa vroeg onze collega of we izn hadden om gezellig samen wat te gaan drinken of te gaan uiteten, oke geen probleem! zijn we naar Izola gereisd met zijn auto, hier woont hij dan ook. hij heeft ons daar rondgeleid was wel grappig. we hebben weer een lekker ijsje gehad alleen niet zo lekker als bij Cacao... toen hebben we nog wat gewandeld en werden we om 10u/half 11 naar huis gebracht! (helaas mag ik hier geen auto huren =(, hier moet je 1 jaar je rijbewijs hebben) toen nog even tv gekeken en na bed!

Zaterdag:
mijn teamgenootjes hadden de kampioenswedstrijd op het veld tegen De Horst (geen idee,nog nooit tegen gespeeld?) dus heel veel succes gewenst en weer naar stage van 12 tot 8u. in een keer had Karlijn de zondag vrij? en nu stond er in een keer dat we komende woensdag de Caritatraing kregen. telkens wordt er weer wat veranderd... echt irritant!

Zondag:
vannacht heeft het hier kei hard gehoost! onweer + regen (met bakken) + wind kracht 4-5. heb maar maximaal 2-3uur geslapen moest om 9 uur weer beginnen in de spa dus ben rond 8u aangelopen, kwam er allen een beetje doorweekt en verwaaid aan.. maargoed! het werd toch nog best druk stond wel vol dusja 7-8 massages. toen kon ik om 5u na huis en toen ben ik pizza gaan eten in het hotel. was blij dat het over was met het nood weer toen ik na huis liep. kwam ik daar zat Karlijn er relaxt deed internet het de hele dag al niet, zal wel komen door de storm.
hebben we op Eurosport voetbal gekeken was er championship voor onder de 17 op Georgie tegen Nederland. Nederland gewonnen met 2-0 en nu woensdag is dan de finale tegen duitsland om 17.45u hun spelen maar 80 minuten en dan blessure tijd ofzo? kei vaag? maar iedereen dus kijken!!!

Maandag:
Wendy Jarig (tante) PROFICIAT!
vrije dag=) even bij tanken van de afgelopen nacht. heb zoo heerlijk geslapen :D toen ben ik smiddags maar even boodschapjes gaan doen moet toch wat eten en ook voor savonds te koken:D hoppa weer op naar Koper. toen klaar bij de supermarkt ging ik nog even langs winkeltjes want de bus was toch al weg! dus ja helaas bleef er ook weer wat aan mijn vingers hangen.. :( echt slecht OEPS! Maargoed je moet je af en toe verwennen! =D
toen weer naar appartementje gereisd was wel beetje fris! toen savonds gekookt. Het was:
tomatensoep, gebakken patatjes, speklapjes, boontjes(eindelijk), komkommer, augurken, fruithapje (aardbeien, ananas, meloen) en een toetje. HMMMM toen was mijn buikje weer rond.
savonds nog even met papa en mama geskypt voor de boodschapjes die mee moeten :P en toen daarna nog met gijs!

Dinsdag:
weer een vrije dag =)
lekker uitslapen zodat ik er weer even tegen kan! toen lekker geontbijt en douchen fijn flink mijn huid gescrubt zodat ik flink bruin word :D
toen alle 6 afleveringen van GTST terug gekeken, was wel 3 uur bezig jezus!
even lekker gaan zonnen en dit verhaaltje schrijven. I LOVE THE SUN!!
nu het verhaaltje uittypen en plaatsen VOLGENS MIJ ISSIE LANG :$ OEPS!
straks weer lekker koken (kan ook beter voor kok gaan leren :P) dan komt Karlijn thuis.
Vanavond komt ons 1e bezoek al :O gaat echt snel! Dan komen haar ouders en zusje en toevallig is het ook haar moeders verjaardag! DUS PROFICIAT MARIANNE!! dan waarschijnlijk even feliciteren en naar bedje weeer fris en fruitig zijn voor morgen de training!
Ohja net een smsje gekregen van Trix (mama van gijs) dat het kado(pakketje) eindelijk binnen is JOEPIE!

De planning voor de komende dagen:
Woensdag: naar stage voor de Caritatraining van 8.15 tot 16.00u pff!
Donderdag: naar stage van 12 tot 8u
Karlijn heeft vrij.
Papa en Mama komen op bezoek=) YEEHH!!
Vrijdag: naar stagen van 12 tot 8u
wat gezelligs gaan doen met bezoek
Karlijn heeft vrij.
Zaterdag: stage van 12 tot 8u.
Karlijns ouders en zusje gaan alweer naar huis!
Zondag: stage van 9 tot 5u
Maandag: Vrij van stage
Dinsdag: Vrij van stage
en mama en papa gaan alweer naar huis ....

Dit is tot nu toe even de planning,, maar het kan ook nog heel goed gaan veranderen!!!

Groetjes thuis en tot mijn volgende verhaal. dit zal waarschijnlijk zijn als pap en mam weg zijn de dinsdag?

Tot snel weer!

  • 15 Mei 2012 - 16:28

    Mam En Pap:

    Ha Jacky,
    Wat en lekker lang verhaal zeg.
    We zullen wal ens komme kieke binnekort.Euver 2 dage zien we onderweeg richting dich.Maar iers komme vandaag het 1e bezuuk.
    We zullen is langzaam het koffer in gaon pakke.(lekkere spulle ok mei brenge?)
    Tot snel!!!

  • 15 Mei 2012 - 17:39

    Marjolein:

    Haa Jacky!
    Wat hesse weer un haup mejgemak zeg! Ik wis gaar neet det gej auk traininge kreeg, maja, mier info is altied handig noatuurlijk!;) Zal de tied auk wal ech snel umgoan met werke en leuke dinger doon.. Veural as dalijk dien pap en mam komme en Gijs, zal auk wal kei leuk were!:) Geniet d'r nog flink van, want veurse ut wets is ut alweer veurbej!;)
    Hiel vuul liefs, hald os op de huegte en neet te broen were he?!!;) haha
    xxxxxxxx

  • 22 Mei 2012 - 16:45

    Trix:

    Ha Jacky

    nou wat een verhaal zeg, wel leuk om te lezen hoe jou weekje eruit ziet, het is in ieder geval druk genoeg zodat je je niet verveelt.Zo'n training is natuurlijk nooit verkeerd daar kun je in het gewone leven ook wel wat mee, vooral met het omgaan met mensen die een probleem hebben of maken??? Nu ik dit type zijn je pap en mam al (bijna) weg, Hebben jullie het leuk gehad? Denk het wel he, Nog een paar daagjes dan komt Gijs dus weer wat om naar uit te kijken. Het pakketje was trouwens leuk en lekker, ja we hebben ook van de chocola mogen proeven.Wij hebben op dit moment ook mooi weer en warm dus hopelijk blijft het zo dan kunnen wij ook wat bijkleuren en steken we niet zo af ten opzichte van jou.
    Geniet van het komende weekend en je stage

    Leefs en gr Trix en natuurlijk ok van Hans en de jonges

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacky

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 45317

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 31 December 2016

Studeren in het buitenland

03 Augustus 2015 - 23 Januari 2016

Buitenlandse Stage London

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Buitenlandse stage Slovenie

11 Juli 2011 - 08 Oktober 2011

Buitenlandse Stage

Landen bezocht: